La xarxa Educació 360 continua creixent

El passat 14 de novembre es va realitzar a la UdG, la darrera jornada de l’Aliança Educació 360 a Girona. Sota el títol “Els municipis gironins: Compromís amb l’Educació 360” va aplegar a més de 80 assistents de 25 municipis diferents que van participar en un espai de debat per compartir experiències, inquietuds, reptes i sol·lucions. La Diputació de Girona va anunciar el compromís amb els municipis que impulsin el projecte Educació 360, amb la posada en marxa d’una línia d’ajuts per a formació en Educació 360 a partir del 2020 i 20121.

Els impulsors de l’Aliança són la Fundació Jaume Bofill, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Diputació de Barcelona. Des de Fundació SER.GI, juntament amb el MRP de Girona, compartim la coordinació territorial de l’Aliança a comarques gironines. Des d’abril de 2018 fins avui s’ha aconseguit l’adhesió formal de 14 municipis gironins, la implicació de la Diputació de Girona, la vinculació de centres educatius i entitats, i l’impuls del treball en xarxa a través de 5 jornades.

Educació 360 és una iniciativa educativa, social i política que planteja connectar els aprenentatges que es produeixen en tots els temps i espais de la vida de les persones. Ho fa vinculant escola, famílies i tots els recursos i actius de la comunitat i vetllant per garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats. Es tracta d’una concepció de l’educació que entén la comunitat i el municipi com un ecosistema educatiu i proposa:

• Generar més i millors oportunitats educatives, al llarg i ample de la vida.
  • Connectar els aprenentatges i l’educació lectiva i no lectiva, dins i fora de l’escola, proporcionant itineraris personalitzats.
  • Promoure i garantir l’equitat, la igualtat d’oportunitats i evitar la segregació.
  • Construir una aliança, desenvolupant un treball col·laboratiu de tots els agents de la comunitat.

Més informació a https://www.educacio360.cat/