Formació en construcció ecològica per a joves

Joves participants del projecte InSALT! realitzen un taller professionalitzador en l’especialització de “Paletaria ecològica”.

Es tracta d’un curs de 100 hores iniciat aquest mes de març i amb una durada fins al juliol 2022. El taller, impartit per la Fundació OSCOBE, pretén que els i les participants adquireixen coneixements bàsics en tècniques de construcció ecològica.

Hi assisteixen 12 joves (9 homes i 3 dones) de 16 a 26 anys i l’únic requisit és la motivació per l’aprenentatge!

InSALT! és un projecte que pretén acompanyar persones joves en situació de vulnerabilitat i millorar la seva ocupabilitat. Un acompanyament que complementa les accions desenvolupades dins el projecte “Porta d’Accés” que actualment realitzem a Salt i a Lloret de Mar.

Acompanyem a joves pel retorn al sistema educatiu, entenent la formació postobligatòria i/o professionalitzadora com a factor de protecció de l’exclusió social, incrementant la seva ocupabilitat fent formacions en habilitats socials i competències tècniques. Treballem amb 3 línies metodològiques:

• Itineraris individuals: marquem conjuntament amb el/la jove el full de ruta o itinerari formatiu
  • Espais grupals: formació en competències transversals i tècniques
  • Inserció laboral en espais municipals amb seguiment i acompanyament per part de la entitat.

Aquest projecte rep la col·laboració de La Fundació La Caixa dins la convocatòria d’ajudes a Projectes d’Iniciatives Socials #Convocatories2021