El projecte Quetzal de Celrà, reconegut amb un certificat de bones pràctiques de la Fundació Pi i Sunyer

La Federació Catalana de Municipis va organitzar un acte adreçat als municipis que han rebut el certificat de bones pràctiques en el període 2014-2018 dins del Banc de Bones Pràctiques (BBP). El BBP és una iniciativa de la Fundació Carles Pi i Sunyer d’estudis autonòmics i locals, que compta amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, que pretén promoure la millora i la innovació en els governs locals.

Quetzal, que és inciativa de l’Ajuntament de Celrà i la Fundació SER.GI, és un projecte d’apoderament dels joves del municipi de Celrà, amb prioritat als joves de 16 a 18 anys. Pretén treballar l’ocupabilitat juvenil des de tres àmbits: l’ocupació, la formació i les habilitats per a la vida. El projecte té l’objectiu de facilitar-los diferents espais de retorn al sistema educatiu, així com també de promoure la formació ocupacional i la inserció laboral. Aquesta iniciativa aposta per un acompanyament al jovent en desenvolupar un itinerari formatiu i laboral, i alhora, a formar-se en un àmbit que sigui del seu interès. Això es fa des de 3 perspectives: Ocupació amb la Brigada Municipal, tutories individuals i treball grupal.