El Llindar, una experiència sensibilitzadora del sensellarisme

Des de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili ens han fet obsequi d’un exemplar de l’experiència de simulació “El Llindar”, una activitat dissenyada per a conscienciar sobre la problemàtica social del sensellarisme, especialment dirigida a grups de joves a partir dels 15 anys.

“El Lindar” és una activitat basada en els jocs de rol de taula adreçada a un grup (classe per exemple) d’entre 10 i 30 participants, amb l’objectiu que els participants coneguin la problemàtica de les persones sense llar o en risc de ser-ho, i de les institucions públiques i privades que intenten pal·liar aquestes situacions. L’activitat té com a fonament científic l’informe “Promoting protection of the right to housing – Homelessness prevention in the context of evictions”.

Des de Fundació SER.GI cedim i deixem en dipòsit aquest recurs al Centre de Recursos per la Pau i la Solidaritat (CEDRE) de la Coordinadora d’ong solidàries per si alguna entitat, escola, centre educatiu o col·lectiu en vol fer us. El CeDRe ofereix gratuïtament: audiovisuals, bibliografia, jocs de taula i jocs de gran format, exposicions i maletes pedagògiques amb la corresponent guia d’activitats per al treball i reflexió a qui ho sol·liciti. A més, d’una assessoria i acompanyament individual pel treball de les temàtiques esmentades ja sigui a nivell individual com en grups organitzats.