Diversitat i convivència a les aules

Durant aquest curs 2020-21 implementarem una nova edició del tallers “Diversitat i convivència” a tres centres educatius de secundària de Girona i Vilablareix: INS Montilivi, INS Santa Eugènia i INS Vilablareix.

El projecte Diversitat i Convivència pretén conèixer el grau i qualitat de relació i cohesió entre l’alumnat d’un grup-classe, per tal d’oferir-li eines que els siguin útils i significatives per treballar la convivència a partir del debat, la crítica constructiva i la participació. Al mateix temps proporciona assessorament i formació a professorat en estratègies i recursos per a l’acció tutorial a l’hora d’abordar aquest contingut.

Des de la Fundació SER.GI entenem l’èxit escolar com la vivència social positiva i constructiva del procés, dels resultats de l’aprenentatge i del creixement en totes les dimensions de la persona que es treballen des del marc escolar.

El grup d’iguals, a l’escola, és a la vegada el marc d’aprenentatge i també contingut d’aquest. Aprendre a conviure i relacionar-se amb iguals és un objectiu del sistema educatiu. A la vegada el clima d’aula, el grau de cohesió grupal, serà el marc que pot facilitar o dificultar els aprenentatges i les vivències de noies i nois. El projecte Diver-sitat i Convivència vol incidir en la millora de les relacions i clima dels grups aula per tal que això millori l’èxit escolar individual i grupal de l’alumnat.

….

Si creus al teu centre educatiu pot resultar interessant aquest taller, trobaràs més informació aquí:
Tallers-Diversitat-i-Convivència_2020-21 [PDF]

Aquet taller té el suport de l’Ajuntament de Girona en els instituts gironins.