Prop de 150 ciclistes participen a la 2a pedalada solidària “Everesting als Àngels” contra l’exclusió social

Unes 150 persones, entre inscrits prèviament i ciclistes que s’han acostat a la carretera dels Àngels, han participat a la 2a pedalada solidària que organitzen la Fundació SERGI, Mou-te en bici i la Federació de ciclisme de Catalunya.

Des de l’organització es mostra molta satisfacció per la participació una mica més nombrosa que en l’edició anterior, però especialment per l’enxarxament de les entitats per organitzar esdeveniments i iniciatives que busquin oferir un repte esportiu a les comarques gironines, reivindicar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible i respectuós amb l’entorn, i aportar un granet de sorra per aconseguir una societat inclusiva a les comarques gironines.

Des de SERGI es destaca la satisfacció per l’ampliació i consolidació de les col·laboracions de joves estudiants d’enguany, com són les estudiants del CFGM Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure de l’Institut Salvador Espriu de Salt, que han ofert suport en la logística, i estudiants de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport EUSES, que han ofert un servei de fisioteràpia a tothom que ho ha volgut.

A partir de les 8.00 del matí ciclistes federats i aficionats han acceptat el repte ‘Everesting als Àngels’ han pogut completar les ascensions a la muntanya dels Àngels que corresponguin en funció del repte escollit (12 Mont Blanc, 6 Pedraforca, 3 Mare de Déu del Mont, 2 Rocacorba i 1 Els Àngels). Enguany 4 persones s’han marcat el repte de realitzar l’equivalent a l’ascensió al Mont Blanc, realitzant 12 pujades i baixades al Santuari dels Àngels i 5 l’equivalent al Pedraforca amb 6 ascensions.

Els participants han estat de perfils diferents, des de ciclistes federats, persones aficionades de totes les edats i un tàndem d’una persona invident amb conductor.

Durant els propers dies es farà públic les persones afortunades del sorteig de material esportiu i vals gratuïts per llogar bicicletes elèctriques, gràcies a la col·laboració dels establiments gironins Ebici.cat, Cicloturisme Tours i Trafach.

Durant l’acte s’ha comptat amb la participació de Cristina Andreu, 3a Tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de  l’Ajuntament de Girona, Joan Costa cap dels Mossos de Trànsit de Girona, i representants de les entitats organitzadores.

Properament  es realitzarà el recompte d’aportacions que s’han recollit entre inscripcions prèvies, donatius en bizum i aportacions solidàries realitzades per les participants a l’acte.

Moltes gràcies a totes les que ho he fet possible!!

Aquí podeu veure algunes FOTOS de la jornada: