Iniciem l’Escola d’estiu d’antiracisme a Girona

Presentem la primera edició de l’Escola d’Estiu d’Antiracisme, organitzada conjuntament per la Fundació SERGI i la Càtedra d’Anàlisi i Acció Antiracista de la Universitat de Girona, amb la voluntat d’establir-la com un espai de reflexió i debat al voltant del racisme.

2, 3, 4 i 5 de juliol de 2024 – Saló de descans del Teatre Municipal de Girona

En aquesta primera edició ens centrarem en l’anàlisi de la presència del racisme en l’àmbit de l’educació i de quina manera podem afrontar-lo. A més de clarificar com entenem el racisme, al llarg del curs explorarem els diferents espais i maneres com el racisme es fa present en l’àmbit de l’educació, amb una atenció especial al sistema educatiu formal, però també abordant situacions i reptes que es plantegen en contextos de caràcter socioeducatiu.

Quin paper que juga el racisme en les dinàmiques de segregació escolar?

Com podem parlar i intervenir sobre el racisme a l’aula?

Com podem tractar la diversitat religiosa des d’una perspectiva antiracista?

Quin és el debat entorn a la perspectiva antiracista i l’educació intercultural?

Aquestes són algunes de les qüestions que debatrem.