Repensem l’escola 2024: Ecofeminisme i educació

Us convidem a participar a una nova edició de la jornada educativa REPENSEM L’ESCOLA d’aquest curs 2024. És una jornada de debat i experiències per a la pràctica docent que cada any promovem des del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona, on hi participem des de Fundació SERGI. Aquest any parlarem d’ecofeminisme i educació.

Els darrers anys emergeixen amb força els valors del feminisme i l’ecologisme. L’ecofeminisme és un moviment social que recollint aquesta voluntat transformadora, pretén aconseguir un món més sostenible i just.

Des de la perspectiva de l’educació cal posar la vida al centre de l’escola, per impulsar programes que fomentin l’esperit crític amb el món que ens envolta, teixir xarxes i comunitats amb l’entorn escolar i revalorar les cures.

Per fer front a l’emergència climàtica, és urgent que l’escola esdevingui un espai per experimentar col·lectivament alternatives més justes i sostenibles; un espai on els infants i joves construeixin “horitzons de desig compatibles amb les condicions materials”.

Programa:

09.30 h: Acollida i acreditacions
09.45 h: Benvinguda i presentació jornada
10.00 h: Intervenció inicial amb Yayo Herrero (online)
Antropòloga, enginyera tècnica, educadora social, professora, investigadora i una de les principals activistes ecofeministes d’Europa!

10.30 h: Taula rodona
Tema principal: Els professionals educadors i educadores, com ens hem de preparar i formar, per abordar aquestes temàtiques?

• Zenda Boix, moderadora
  • Oriol Guinart, Eduglobal
  • Eulàlia Serrano, EcoFemiSTEM
  • Inma Rivera, EcoFemiSTEM
  • Sandra Sotelo, justícia climàtica Oxfam

11.30 h Pausa esmorzar

12.00 h Tallers pràctics A escollir-ne 1.
Experiències i propostes per introduir a les aules i a activitats eductives l’Ecofeminisme

1. Experiència a l’aula de pensament crític (Nerea Huertas. Mestra de l’Escola Torres Jonama de Palafrugell).
  2. Educar en el conflicte (Marina Caireta, formadora i investigadora de l’Escola de Cultura de Pau).
  3. Ecofeminismes en moviment (Sandra Sotelo Reyes, ballarina i assessora en justícia de gènere i resiliència climàtica a Intermón Oxfam. Liderant el projecte “Courageous Conversations on Climate Change”).
  4. Com van d’Ecofeminisme les nostres activitats? (Grup de Treball EcoFemiSTEAM).

13:00 h: Conclusions i tancament

Dissabte 24 de febrer 2024.
Escola Marta Mata de Girona.
De 9.30 a 13.30 h

La inscripció és oberta i gratuïta, però per tal de fer front a les despeses de la jornada, es demanarà col·laboració a través d’una taquilla inversa!!

Moltes gràcies!

>> Cartell en pdf