Pedalada solidària: Everesting als Àngels

El món de la bicicleta gironina s’uneix contra l’exclusió social.

L’entitat Mou-te en bici, la Federació Catalana de ciclisme i diferents establiments comercials de la ciutat de Girona s’han unit per col·laborar amb la Fundació SERGI.

La pedalada solidària tindrà lloc el dissabte 30 de setembre de 8.00 h a 16.00 h a la carretera dels Àngels, i consistirà en completar les ascensions a la muntanya dels Àngels que corresponguin en funció del repte escollit (22 ascensions per a l’Everest; 12 Mont Blanc, 6 Pedraforca, 3 Mare de Déu del Mont, 2 Rocacorba i 1 Els Àngels). Els fons recollits amb l’esdeveniment es destinaran als projectes socials que desenvolupa la Fundació SERGI.

L’esdeveniment sorgeix de la col·laboració entre Mou-te en Bici, entitat de promoció de l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport alternatiu i no contaminant, i la Fundació SERGI. Ambdues entitats gironines compartim valors de sostenibilitat i compromís amb el territori.

Amb aquest acte, per una banda es vol reivindicar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport no contaminant, sostenible i respectuós amb els veïns i veïnes de Girona. I de l’altra, el compromís social del món de la bicicleta gironina envers les persones en situacions de vulnerabilitat i exclusió social a les comarques gironines.

Què és l’Everesting?

L’Everesting (https://everesting.cc) és un repte mundial que consisteix en escollir qualsevol turó a qualsevol part del món, i completant-ne, en una sola activitat, tantes ascensions com siguin necessàries fins a acumular 8.848m, l’alçada equivalent de l’Everest. El repte es pot fer en bicicleta o a peu, i s’autocontrola amb l’aplicació Strava.

L’Everesting als Àngels

En el cas de l’Everesting als Àngels per la Fundació SERGI s’ha escollit l’ascensió als Àngels com a tram emblemàtic del món del ciclisme gironí, i s’han establert diferents reptes on l’important és acabar, sense classificacions ni premis:

• Everest, 22 ascensions als Àngels (446 km, 8.848m de desnivell acumulat)
  • Mont Blanc, 12 ascensions (243 km, 4.804m de desnivell acumulat)
  • Pedraforca, 6 ascensions (122 km, 2.506m de desnivell acumulat)
  • Mare de Déu del Mont, 3 ascensions (61 km, 1.120m de desnivell acumulat)
  • Rocacorba, 2 ascensions (40 km, 991m de desnivell acumulat)
  • Àngels, 1 ascensió (20km, 409 m de desnivell acumulat)

Des de l’organització es posarà a disposició dels participants tots els mitjans per ajudar a aconseguir-ho: tall de carretera, servei mecànic, lloguer de bicicletes (normals i elèctriques), zona de descans/fisioteràpia i servei de bar (serveis disponibles de 8h a 16h).

Les Inscripcions anticipades es poden fer al web de Mou-te en bici fins el 25 de setembre i tenen el preu solidari de 20€, que inclou una samarreta, dorsal personalitzat, sorteig de material/roba i una consumició al bar. Les inscripcions també es poden fer el mateix dia de l’esdeveniment per 25€. Les sortides i campament base serà a l’aparcament de Bicentury (N-2, Km 714, 17242 Quart).

Repte solidari

L’Everesting als Àngels és un esdeveniment solidari a favor de la Fundació SERGI, una entitat sense ànim de lucre que realitza acció social a les comarques gironines des de fa més de 40 anys. Treballa per a una societat inclusiva desenvolupant projectes d’habitatge social, oferint oportunitats educatives a infants i joves en risc d’exclusió i fomentant la participació ciutadana per una societat cohesionada.

Els fons recollits amb l’esdeveniment serviran per donar continuïtat als diferents projectes de la Fundació SERGI i contribuir així a construir una societat inclusiva a partir de l’acompanyament a les persones, la defensa dels drets, la pedagogia i el treball comunitari, els eixos de treball de la Fundació.

Col·laboracions

L’organització, en col·laboració amb diferents establiments comercials i entitats, posarà a disposició dels ciclistes tots els mitjans per aconseguir l’Everesting i es concreta amb:

Empreses de ciclisme:

• Cicloturisme tours: lloguer de bicicletes elèctriques i material per al sorteig. La recaptació aconseguida amb el lloguer, donatiu íntegre per la Fundació SERGI
  • Ebici.cat: vals de lloguer gratuït de bicicleta elèctrica per al sorteig
  • Biking point: servei mecànic el dia de l’esdeveniment (dues carpes amb dos persones tècniques mecàniques de 8.00 h a 16.00 h)
  • Bicicletes Fortià, Trafach bikes i Eat Sleep Cycle: material per al sorteig

Federació Catalana de Ciclisme (delegació a Girona): suport a l’organització i difusió.

Escola Universitària de la Salut i l’Esport EUSES: servei de fisioteràpia a càrrec d’estudiants del Grau de Fisioteràpia (de 8.00 h a 16.00 h).

Consorci de les Vies Verdes de Girona: material per al sorteig (mapes) i difusió.

Servei Català de Trànsit: tancament carretera de 8.00 h a 16.00 h.

Everesting als Àngels. Pedalada solidària 2023