Oportunitats capacitadores

Recentment hem començat a formalitzar breus contractes de feina amb joves participants dels diferents projectes d’acompanyament que realitzem al territori gironí. Son joves a qui acompanyem en el seus itineraris vitals, formatius i ocupacionals i que podran tenir la seva primera experiència laboral.

Concretament a Salt, dins el projecte InSalt, 3 joves tindran l’oportunitat. La Soghna començarà a treballar amb el programa “Juguem?”, en Younes iniciarà una feina a la brigada de pintura i en Yassin al servei de grua municipal. Aquests joves iniciaran en breu la seva primera experiència de feina amb un contracte de tres mesos gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Salt, i amb el seguiment i tutorització de l’educador de Fundació SER.GI.

A Celrà, dins el projecte Quetzal, 3 joves més inicien una feina amb l’Ajuntament. L’Ibra, al servei municipal de recollida de residus porta a porta, i en Blai i en Víctor, a les brigades municipals. Els joves seran contractats durant 3 mesos i desenvoluparan la seva feina amb l’acompanyament dels i de les treballadores municipals de Celrà i el seguiment de les educadores de la Fundació.

Aquestes experiències són fonamentals pels joves, en quan que es treballa des d’una mirada capacitadora i positiva, tant cap als mateixos participants com cap als recursos de la xarxa. Tant important és treballar l’autoconcepte i l’autoestima dels joves i famílies, com el fet de trencar amb discursos negatius, de fracàs i estereotipats d’altres agents educatius envers ells.