La 9a Cursa i Marxa Popular de la Policia Municipal recapta 1400€ per a la Fundació SER.GI

Més de 300 persones participen a la 9a edició de la Cursa i Marxa Popular de la Policia Municipal de Girona amb un rècord històric de recaptació solidària. S’han recollit 1400€ que es destinaran íntegrament a la Fundació SER.GI per ajuda a dones víctimes de violència de gènere.

Aquest dijous 16 de gener ha tingut lloc la novena edició de la Cursa i Marxa Popular de la Policia Municipal de Girona – Memorial Javi Hernández. La prova ha comptat amb la participació de 309 persones, dividides en les que participaven a la marxa, que ha començat a les 9.30 h, i les que corrien la cursa, que ha començat a les 10 h. A l’acte hi han assistit l’alcaldessa Marta Madrenas, l’inspector cap de la Policia Municipal, Joan Jou, representants de les principals forces polítiques de l’Ajuntament de Girona i de la Fundació SER.GI.

El punt de sortida i arribada ha estat, un any més, el parc de les Ribes del Ter. Els corredors han recorregut la Devesa i la llera del riu durant 6 km -en el cas de la marxa- i 7,8 km -en el cas de la cursa-, respectivament. La cursa, que és d’inscripció gratuita, cada any té una vessant solidària i es dóna suport de manera voluntària a una fundació o associació sense ànim de lucre. En aquesta edició, s’han recollit 1.403,76 euros -rècord històric de recaptació- que es destinaran íntegrament al projecte “Dones supervivents” de la Fundació SER.GI.

El Projecte “Dones supervivents” de la Fundació SER.Gi es tracta d’un dispositiu d’habitatges d’inclusió específic per a dones soles o famílies monomarentals que es troben amb dificultats per poder inserir-se normalment després de la seva estada en els recursos especialitzats per a dones que han patit violència masclista. S’hi ofereix una intervenció socioeducativa per tal de reforçar les xarxes de suport relacional d’aquestes dones, a partir de la vinculació social al territori i la generació de xarxes de suport mutu que puguin sorgir entre les mateixes dones.

La Fundació SER.GI, a banda d’assegurar un habitatge assequible per a les unitats familiars ateses, també proporciona un acompanyament que ajuda a garantir una inserció social satisfactòria. Des de l’inici d’aquest projecte, el 2016, la Fundació SER.GI ha incorporat 7 habitatges al projecte on resideixen 8 dones més els seus fills i filles.