El Taller d’Estudi amb Famílies a l’escola Mas Masó de Salt es transforma

Un dels projectes que portem a terme des de la Fundació SER.Gi a Salt, és el Taller d’Estudi amb Famílies a l’escola Mas Masó. Aquest és va iniciar al 2007 i des de llavors, sense deixar de banda els objectius principals, ha anat adaptant-se a les necessitats del centre educatiu i de les seves famílies. Aquests canvis han sigut especialment més intensos des del curs passat fins al punt que actualment el TEAF ha deixat de ser un taller per convertir-se en sortides a llocs d’interès de la vila de Salt o al propi centre educatiu. El projecte doncs consisteix en la preparació i realització d’una sortida al mes en la qual hi trobem implicades les famílies, els infants i els professionals de l’escola.
Aquestes sortides consten primerament, d’una sessió informativa que es realitza a l’escola per a totes les famílies del centre que tenen infants des de 1r fins a 6è. En aquesta sessió s’explica la proposta d’activitat, els objectius i s’engresca a les famílies a participar-hi.  Les que s’animen venen a una segona sessió formativa, on s’apoderen de l’activitat  i preparen la sortida amb el guiatge de la persona tècnica del projecte. Finalment es realitza la sortida amb les famílies participants i els seus fills i filles, esdevenint les pròpies famílies les que lideren l’activitat. Les sessions es realitzen dins l’horari lectiu escolar.
Durant aquest curs 2018-2019 volem destacar la tarda de jocs a l’escola, les visites a la Ludoteca de Salt, al Museu de l’Aigua i a la Deixalleria Mòbil i també el recorregut i orientació amb mapa pel barri vell de Salt. D’altra banda, a petició de les famílies, hem ofert sessions regulars de català inicial a l’escola per a totes aquelles mares i pares interessades.